Reisdag Amsterdam-Las Vegas

De eerste nacht in Las Vegas zit erop, maar liefst 5,5 uur geslapen. Niet zo veel als je bedenkt dat we er een fikse reis op hebben zitten. Om 8:00 uur waren we op Schiphol en we kijken welke gate we moeten hebben. Tot onze schrik zien we achter onze vlucht Amsterdam-Chicago (onze tussenstop) in rode letters staan delayed en de vertrektijd 17:45 (!). We zouden om 11:00 uur vertrekken dus dat begint al goed..... Direct door naar de incheckbalie waar we nadere informatie kregen. Ze konden ons omboeken naar een vlucht naar Washington en vanuit daar naar Las Vegas. Al met al komen we dan een uur later aan dan gepland. Dat valt dus uiteindelijk mee. Wel jammer is dat we niet meer naast elkaar komen te zitten en midden in een rijtje van 3 stoelen. We geven aan dat niet te willen accepteren en vervolgens geeft de grondstewardess aan dat we bij de gate kunnen vragen naar de blocked seats. Dat doen we wat vervolgens op stress van de dame daar komt te staan want dat had niet gezegd mogen worden. Lang verhaal kort, het eerste gedeelte komen we in Economy Plus te zitten wat extra beenruimte betekent en het tweede gedeelte vooraan in economy waar we onze benen helemaal gestrekt konden hebben. Super geregeld dus! De reis verloopt goed. Het laatste gedeelte van de vlucht vliegen we over de Grand Canyon wat prachtige beelden met zich meebrengt. We komen in de aankomsthal en direct zien we de eerste slotmachines al staan, we zijn in Vegas ;-)

Rond 20:00 uur (Nederlandse tijd 5:00 uur) staan we buiten en nemen we een taxi naar ons hotel. Het verkeer valt mee evenals de rij voor de incheckbalie dus rond 21:00 uur zijn we in onze kamer. Hier houden we het wel 6 nachten uit, de kamer is groot met 2 grote bedden en we hebben een mooi uitzicht, we kijken tegen de High Roller aan, een enorm reuzenrad, beetje vergelijkbaar met The London Eye.

Na de koffers uitgepakt te hebben The Strip op en bij de buren, hotel Paris, op het terras binnen een glas wijn gedronken. We verslikte ons toen we de bon kregen: $ 40 en nee, niet voor een fles maar voor elk 1 glas. Nou ja, we hebben onze ogen weer uit kunnen kijken naar de enorme diversiteit aan mensen die we voorbij zagen komen en de kleding die gedragen wordt, van poloshirt met korte broek tot string/bh onder een kanten jumpsuit. Het was buiten nog heel erg warm, dat zal wat worden vandaag overdag.

Monique

Hoera voor de grondstewardess :-)! Daar moet je er meer van hebben. En een terras binnen?? Ga vast een foto zien. En ik hoop dat jullie voor dat geld een enorm groot wijnglas hebben gekregen.Gaan jullie daar ook naar kijken, een kanten jumpsuit? Neemt niet zoveel ruimte in in de koffer......

Have fun!

Cecil

Compliment voor jullie assertiviteit, goed geregeld! Leuk om jullie verhalen te lezen, veel plezier, groetjes Cecil

Karin

Super geregeld Carla en Aline !!!
En tja .... geen alcohol dus ..... hahaha
xxxxxx

ruud

De geheimen van United Airlines worden eens weer met jan-en-alleman gedeeld. Enfin: ze hebben wel eens vaker een akkefietje met geblokkeerde stoelen gehad.Dat komt voor hun dus niet helemaal uit de lucht vallen (oeps!?)

Ik ben benieuwd naar de financiële resultaten vanuit Las Vegas. Onze gratis Staatsloterij kaarten liepen uit op een teleurstelling, dus de balans zal op de een of andere manier weer moeten worden rechtgetrokken.

Aline

Onze financiële situatie is reddeloos verloren, we zijn nu in een outlet Mall