Aankomst in New York City

Het is nu 5 uur in de ochtend, zoals gewoonlijk ging onze interne wekker al weer vroeg. Gisteren onze eerste uurtjes in New York doorgebracht en het is weer leuk! We zijn er voor het eerst in de lente en het weer is prachtig, hetzelfde als het weer in Nederland toen wij vertrokken. We liepen in t-shirts maar door de wolkenkrabbers is lang niet overal zon (dat hadden we even niet bedacht) waardoor er best veel schaduw is, dus iets met lange mouwen meenemen is niet een overbodige luxe. Maar eerst even de reis er naartoe. De vliegreis verliep uitstekend, we vertrokken op tijd en de verzorging verliep prima. We hadden de vlucht vij KLM geboekt maar vlogen heen met Delta Airlines. Normaal gesproken vinden wij Delta een stukje minder dan KLM maar dit is heel erg verbeterd. De menukeuze was weer zoals altijd ‘chicken or pasta’ dus dit verandert nooit..... Aangekomen op JFK airport konden we digitaal door de paspoortcontrole en tot onze grote verbazing hoefden we helemaal niet meer via een onvriendelijke security officer naar binnen. De rij was echter wel enorm bij de man die nog wel een stempel in ons paspoort moest zetten dus daar voorbij stonden onze koffers al weer klaar bij de bagageband en konden we meteen door. Met de airtrain naar het metrostation, daar een zeven dagen metrokaart gekocht en met de metro naar 42nd street waar ons hotel vlakbij is (40th street). On half 3 waren we in onze hotelkamer.
Na zigzaggend over een aantal Aveneus in de schaduw te hebben gelopen, kwamen we uit op Central Park, badend in de zon. Wat een gezelligheid, heel veel mensen liggend, zittend selfies makend in het park. We hebben er een tijdje gewandeld en van de sfeer geproefd (zie foto’s) en daarna via 5th Avenue teruggelopen. De winkels /etalages zien er weer indrukwekkend uit, sommigen willen we wel een keer naartoe, de meesten niet, de namen Prada, Louis Vuiton, e.d. zeggen genoeg...... Aan het begin van de avond een wijntje/glas bier gedronken met een salade erbij en daarna naar de hotelkamer. Om 20:00 uur (!) lagen we al in bed, totaal gevloerd. Wauw, wat een feestbeesten zijn we toch, hahahaha.

Monique

Haha, misschien wil je voor mij wel een leuk cadeautje van Prada meenemen?

En zomaar een salade gegeten. Hadden ze geen megapizza oid?? Hadden jullie nog honger daarna?

Leuke foto's. Have fun!

Aline van der Marel

Iets van Prada meenemen, ik zal ns kijken wat ze hebben voor $10,—

Anja

Leuk! Geniet ervan meisjes. Beetje flauw dat je niet zo'n mooie grote shopping bag van LV voor me meeneemt. ?. Veel plezier en de groetjes van ons.

Monique

Ja, leuk!

Ruud

Vandaag is het hemelvaartsdag, maar door de bewolking is daar helemaal niets van te zien. Waarschijnlijk is het mooie weer per-ongeluk met jullie meegevlogen. Stuur dat eens snel terug!
Mooie foto's trouwens, hoewel de kerstspullen van mij nog een mooi poosje in de etalage mogen blijven staan.

Janneke

Leuke foto's idd.