Tweede dag in New York City

Het is inmiddels 5:20. We hadden de wekker gezet maar dat was niet echt nodig..... vandaag gaan we naar Philadelphia. We hebben tickets voor 8:10 uur en er wordt geadviseerd een klein half uur van te voren aanwezig te zijn.
Gisteren hebben we een aantal wijken in Manhattan doorgewandeld, SoHo, Little Italy, China Town, Meatpacking District en wederom Times Square. Totaal ruim 22 km gelopen. De eerstgenoemde wijken bestaan vooral uit laagbouw en is een stuk rustiger om te lopen, heel anders dan bij Times Square waar je continue mensen aan het ontwijken bent en hardlopend weer een stoplicht probeert te halen. In die kleinere wijken is ook een erg mooi winkelaanbod, veel kleine winkeltjes. Vervolgens hebben we de Highline gelopen, zien we voor het eerst de oude treinrails helemaal in het groen en de route is ook langer geworden. Hij eindigt op een plaats waar enorm gebouwd wordt. De grond op Manhattan is zo onnoemelijk duur dat er continue nieuwe wolkenkrabbers verrijzen en zo hoog! We zagen in SoHo een aantal woonruimtes te huur waarbij een appartement met 1 slaapkamer $ 4500 per maand aan huur kost. Het weer was vandaag redelijk aangenaam. Het begon zonnig maar rond de middag trok het toch even dicht en werd het wat frisjes. We hebben een paar spetjes regen gevoeld maar daarna werd het weer prima wandelweer.
Vanavond bij Hard Rock Café op Times Square gegeten, allebei een heerlijke burger. Daarna naar het hotel, koffie en slapen. Best wel kapot.

Cecil

Goed bezig, 22 km lopen!

Karin

En ook nog door een Nederlander ontworpen dat High Line groen :) Jullie zijn goed aan het oefenen voor de 4Daagse ... hahaha ...Misschien kun jij ook nog inschrijven Alien ? En heel benieuwd naar jullie Philly dag ... super interessant !

Ruud

Jullie doen leuke dingen hoor! Als ik die prijzen zo hoor, dan kunnen de huizen in Nederland nog best wel even in waarde doorstijgen.