Vierde dag - Halem, Bronx, Manhattan

Nee, een vierdaagse zit er niet in ;-) het aantal wandelkilometers neemt steeds meer af. Gisteren kwamen we niet verder dan 16 km.....
Na het wederom stevige ontbijt vertrekken we om half 9 richting Harlem met de metro. We lopen gedeeltes van de wijk maar het valt wat tegen. Wel zien we het Apollo Theater, het startpunt voor veel Afro-Amerikaanse zangers/zangeressen zoals Billy Holiday, Sammy Davis jr. en James Brown. Het black is beautiful komt her en der terug in etalages. Ontzettend veel kappers hier in de buurt die vol zitten (en dat al om 9.00 uur) met mooie Afro-Amerikaanse vrouwen. Aan het eind van de ochtend gaan we naar het Yankee Stadium want Carla heeft kaartjes voor de wedstrijd gekocht die begint om 13.00 uur. Wat leuk om mee te maken, de wedstrijd is spannend, the Yankees winnen uiteindelijk met 7-6, maar de sfeer ook! Veel gezinnen en vriendengroepen, echt Amerikaans, luidruchtig enthousiast en in Yankees tenue. Ook eten speelt een belangrijke rol, er wordt regelmatig weer even wat gehaald, het ruikt naar een snackbar op de tribunes.... Er speelt ook een Nederlander mee bij The Yankees, Didi Gregorius. Hij schijnt erg goed te zijn. Na 5 innings gaan we, we hebben er twee uur gezeten en het kan nog wel 2 uur duren voordat de wedstrijd is afgelopen. Het weer is overigens erg omgeslagen, het is rond de 12/13 graden en het regent soms. Na de wedstrijd gaan we lopend naar de High Bridge, de oudste brug van New York. Het is een vrij smalle brug die Manhattan met de Bronx verbindt. De stad met in het verleden het platteland. Nu is de Bronx allesbehalve platteland, met veel diversiteit in woongebouwen, oud en nieuw. De wijk sprak ons meer aan dan Harlem qua sfeer. Op de High Bridge mag je nu alleen nog fietsen en wandelen. We hebben een prachtig uitzicht over de bedrijvigheid die onder de brug loopt, snelwegen, railroads en de Harlem River. Aan de overkant arriveren we in Washington Heights, de hoogste wijk van Manhattan. We lopen door een park waarvan je je niet kan voorstellen dat dit bij het hectische New York hoort. We hebben vandaag een grote diversiteit aan wijken en inwoners gezien, erg boeiend. We pakken de metro terug naar ons hotel, van de 168ste straat naar de 40ste. Even bijkomen op de hotelkamer en dan lekker uit eten, Italiaans dit keer op Times Square. Het was een superdag waarin we veel hebben gezien.

Ruud

Leuk hoor. Na al jullie Wandeltochten kunnen jullie haast wel solliciteren naar een baan als gids

Ruud

De eerste geïnteresseerde klant meldt zich hierbij

Ilse

Hier de tweede geïnteresseerde ;-).
Alle verhalen in één keer gelezen, want jullie zaten in mijn SPAM box.
Volgende keer kaartjes voor Apollo Theater kopen! Vond ik toen een hele belevenis, als één van de weinige blanken zaten we in de zaal en na afloop een trotse portier die bij alle foto's van alle beroemdheden, die daar ontdekt zijn, een verhaal vertelde. Echt wat voor jullie!