De zesde dag New York, geschiedenis

Vandaag de laatste hele dag in New York. Inmiddels zijn we aardig gewend aan de tijd, we werden pas rond 7:00 uur wakker. Om 8:00 uur ontbijten, 9:00 uur staan we buiten. We nemen de metro naar de 103rd Street, het uiterste noorden van Central Park. We steken Central Park over, nog best een wandeling en het is rustig op de maandagochtend, wat hardlopers en hondenuitlaters. We arriveren bij het Museum of New York City net na openingstijd, wat later best ok is aangezien er een uur later hordes met schoolkinderen binnen drommen. Het museum geeft de geschiedenis van New York weer en er zijn aantal exposities. Het is erg interessant ook omdat er ook veel aandacht wordt besteed aan de ontwikkelingen die nodig zijn om de toekomst van New York in goede banen te leiden. De vier pijlers van New York zijn steeds de basis om dingen weer te geven en die New York uniek maakt: Money, Diversity, Density and Creativity. De verschillende exposities zijn ook heel leuk om te zien. Al met al een fijn museum! Rond half 1 lopen we terug langs de oostkant van Central Park, het is zonnig en in het park is het druk. Vanaf de zuidzijde nemen we de metro naar Times Square. Om kwart over 2 gaan we in een beginnende rij staan om lastminute kaartjes te kopen voor een musical. Om 3 uur gaan de kassa’s open. We kiezen voor de Jersey Boys en kopen kaartjes voor de 3de rij. Daarna nog even winkelen, iets voor jet thuisfront en Carla nog hardloopschoenen. Om 5 uur in het hotel voor happy hour met wijn en hotdogs en daarna naar de musical in de 50ste straat. Het is een vrij klein theater, de zaal zit vol en wij zitten hartstikke vooraan. En dan de show, die is werkelijk geweldig! Een goed verhaal, super gezongen en de gezongen nummers kennen we bijna allemaal. De dag en avond ademde geschiedenis en is een mooie afsluiting. Morgenochtend nog een wandeling in Lower Manhattan, het oudste deel van Manhattan met straatnamen ipv nummers (4th Avenue, 23rd Street). Om half 1 vertrekken we naar het vliegveld. Dank jullie wel voor het meelezen en reacties! Tot de volgende keer ;-)

cecil

wat hebben jullie veel mooie dingen gezien, jullie verhalen zijn erg leuk om te lezen, ik krijg ook zin in om naar New York te gaan, groetjes en een goede reis, Cecil

ruud

Leuke musical hebben jullie gekozen. Het verhaal van Frankie Valli toch?
Ik hoop voor jullie op nog een mooie laatste dag in New York en een fijne thuisreis. Tot morgen in het ook zonnige Nederland!

Ruud

Rolien

Wat een leuke verhalen weer! Fijne dag nog en een goede reis terug!