Eerste dag in New York

Het is kwart voor 5 in de ochtend en nog even en dan betrekken we richting Central Park voor de Thanksgiving Parade. We hadden de wekker gezet op 4:15 uur maar die was niet nodig ;-)

Er worden ruim 3 miljoen mensen verwacht om live de parade te bekijken. Er worden veel toespraken gehouden door o.a. Obama en de burgemeester van New York m.b.t. het terrorisme en dat mensen gewoon moeten komen. We gaan het straks beleven!

De reis is goed verlopen, we kwamen rond 12:00 uur aan op Newark, security nam wel veel tijd in beslag en onze security officer was echt een ontzettende jerk, de desinteresse was van zijn gezicht af te schrapen. Daarna met de Newark Express, een bus, naar Manhattan om vervolgens met de metro naar Brooklyn te gaan. Ons hotel ligt twee stappen van het metrostation dus dat is wel erg fijn. Rond 15:00 uur waren we in ons hotel. Even koffer uitpakken, kopje koffie en dan op pad. De kerstsfeer is overal, en de winkels liggen vol met kerstversies van allerlei producten, daar gaan ze hier verder mee dan in Nederland. Alvast wat kleinigheden gekocht en daarna zijn we lekker uit eten geweest bij Junior's. Er stond een enorm rij voor de deur, die bleek voor de bakkerij van Junior's te zijn. Allemaal mensen die hun cheesecake gingen ophalen voor Thanksgiving. Junior's staat bekend om hun cheesecake, die echt superlekker is. Het eten was heerlijk, daarna met de metro terug naar het hotel, in een wandeling hadden we niet zo veel zin meer. Daarna al snel gaan slapen, we waren uitgeteld, Nederlandse tijd was het 2:00 uur, hier 8:00 uur.

ruud

Klinkt als een goede start!

Veel plezier vandaag: eet niet te veel kalkoen en koop maar heel veel cadeautjes voor Ruud!

ps Zie net dat er drie miljoen mensen bij Macy's voor de deur staan. Donald Trumph staat er ook tussen!

cecil

Het lijkt me erg gezellig daar, veel plezier en eet maar lekker veel cheescake, dat rennen jullie er zo weer vanaf,
groetjes Cecil

ruud

Ons thanksgiving diner bestond eenvoudigweg uit winterse boerenkool met draadjesvlees uit de diepvries.

Kon zo snel geen bijpassende kalkoen vinden.

Zouden ze bij die van jullie er ook boerenkool bijdoen?
We zijn nieuwsgierig!

Monique

Heel goed! Jullie gaan echt kijken. Niet alleen naar de ballonnen....pffffieuww....ben zo benieuwd hoe jullie het vinden! Behalve een enkel cadeautje voor Ruud kopen zou ik vooral veel cadeautjes voor Monique kopen. Bijvoorbeeld voor Sinterklaas, kerst en de aankomende verjaardag :-)! En neem een kalkoen voor Ruud mee die past bij boerenkool en draadjesvlees........Veel plezier en smakelijke cheesecake!

Monique

Oh...ik hoor net op het journaal dat je met Thanksgiving moet aangeven waar je dankbaar voor bent. Graag hoor ik dit van jullie.......(dankbaar dat Ruud een passende kalkoen vraagt....dat je cadeautjes voor mij kan kopen......dat je om 04.15 uur op MAG staan......gnuif)...

karin

Eerst maar terug voor extra cheese cake ...woensdag is nl cheesecakedag???? super veel plezier !!

karin

Zie dat het smilys omzet naar vraagtekens ????????????