Dag 4 Washington DC

Rond 6:00 uur wakker, lekker douchen en daarna ontbijten. We worden wederom aangesproken met de vraag of we zussen zijn en waar we vandaan komen. Twins zijn we ook al een x genoemd maar een aantal keren de constatering ‘sisters’. Na het ontbijt worden online de bustickets naar Baltimore gekocht en Carla heeft de app op haar telefoon van de Greyhound. We vertrekken vanaf Union Station, een prachtig station waar zowel treinen, bussen en metro vanaf vertrekken en aankomen. Veel horeca en winkeltjes in het gebouw. Je moet hier inchecken als je de bus ingaat, het lijkt wel vliegen en voor de terugreis moeten we 2 uur vantevoren inchecken... We zijn een uur onderweg naar Baltimore en daarna is het een half uur wandelen naar de haven, het leukste gedeelte van de stad. Het eerste gedeelte van de stad was niet bepaald een representatief stukje van de stad, het zag er echt niet goed uit. We hadden al gehoord dat er veel daklozen in de stad zijn en ons gevoel moesten volgen waar we liepen maar in dit geval hadden we niet veel keus, we moesten naar de stad en dus daar doorheen. Daarna passeerden we een tweetal stadions, een voor american football, de ander voor baseball. Daar (de laatste) was het druk, er ging een wedstrijd van start Nog een kwartiertje later kwamen we aan bij de haven, een mooie levendige plek. Oud gecombineerd met nieuwbouw. We lopen het centrum door, sommige straten zijn we gauw weer uit, ziet er troosteloos uit, contrasten zijn best groot.

Het is heel heet, wederom rond de 30 graden en zonnig. We gaan zelfs later in de middag wat drinken en gaan binnen zitten!

Om 16:00 uur vertrekken we weer uit Baltimore. Leuk voor een dagje, langer is niet nodig. Terug in Washington eten we Chinees en daarna nog wat drankjes in de hotelbar. De sfeer is beduidend anders dan gisteren, het is nu rustiger, niet zozeer wat aantal mensen betreft maar het ‘soort’ mensen ;-)

Nu lekker koffie op de kamer.....

Ina

Wat doen jullie veel! Lees de verhalen met veel plezier.?

Ruud

Mijn goede vriend Randy Newman heeft daar een geweldig mooi nummer over geschreven. https://www.youtube.com/watch?v=_TvDge63Iy8

Aline

Ik kan de link niet openen, @Ruud, welk nummer is het?
@Ina, ??

Monique

Baltimor van Randy Newman , hahhaa ;-)

Aline

Oooohhhhh jaaaa, zal de songtekst ns opzoeken