Thanksgiving Parade en 2de dag New York

Ja, ja, maak maar grappen over onze vroege actie ;-) we arriveerden ongeveer om 6:00 uur bij Central Park. De eerste indruk die we kregen waren allemaal meisjes (later bleken dat een soort marjorettes te zijn die meeliepen in de parade) gehuld in folie. Die folie was geen overbodige luxe, het was nl. op dit tijdstip nog erg koud. we dachten rechtstreeks naar een mooie plek bij de dranghekken te lopen en fijn vooraan te staan, nou, forget it! A) er stonden al heel veel mensen (of lagen gehuld in dekens of zaten op kleine krukjes, deed denken aan de vierdaagse vrijdag) en B) werden allerlei straten afgesloten met hekken dus we moesten steeds meer omlopen om op plek van bestemming te komen. Uiteindelijk kwamen we bij de 66ste straat en daar werd net de weg afgesloten en konden wij achter dat hek staan. We stonden tegenover het Central Park en tussen allemaal mensen met veel humor. verder stond er een politie agent voor ons die ook bijzonder entertaining was. De drie uur gingen best leuk voorbij op de kou en het gemis van een kop koffie na dan.... Er was overigens wel heel veel politie op de been, meer dan ooit begrepen we. Toen begon de parade, dit was werkelijk fantastisch, we zullen foto's plaatsen om een indruk te geven. De parade was rond 11:15 uur afgelopen, we hadden dus ruim vijf uur gestaan. Toen we weer gingen lopen, moesten we dat bijna weer leren, zo stijf waren onze benen ;-). De creme brulee koffie bij Starbucks smaakte zo erg lekker toen we eindelijk een Starbucks vonden waar de mensen er niet met de benen uithingen. We zijn naar boven gelopen naar de 82ste straat en toen door Central Park gewandeld. Erg leuk, allemaal mensen die van hun vrije dag aan het genieten waren, het was druk. Vervolgens langs East River weer naar beneden gelopen, onder de Queensborough brug gelopen en daarna de metro naar het hotel. We waren rond 17:30 uur op de kamer. Nu even een half uurtje en gaan zo naar onze reservering voor een Thanksgiving turkey dinner. We hebben er zin in!

irene

Klinkt allemaal weer superleuk. Enjoy!

Anita

Jullie zijn weer helemaal in topvorm. Lekker vroeg uit je bed en dan zonder koffie wachten en wachten. Maar gelukkig was het zeer de moeite waard. Ik hoop niet dat jullie boven de kalkoen in slaap gevallen zijn. Ik ben ook heel benieuwd hoe het Thanksgiving diner was. Vandaag werd er hier op radio 1 veel aandacht besteed aan Thanksgivingday en werd er voorgesteld om dit ook in Nederland in te voeren. Een dag dankbaar zijn! Veel plezier en slaap ook een keertje uit tot 6.30.????