Miami, derde dag

Afgelopen nacht is hier de wintertijd ingegaan. Rond half 9 uitgecheckt en koffers achtergelaten. We gaan met de metromover naar de halte Riverwalk waar we een wandeling doen langs de rivier. Heel bijzonder om tussen de enorme gebouwen en langs de rivier te lopen. Het eindpunt voor ons is Bayfront waar de boten vertrekken voor de Millionaires Row Cruise. Om half 11 vertrekken we en het is een tour van anderhalf uur. Erg leuk, allereerst de skyline van Miami en daarna langs de prachtige huizen die aan de Miami River liggen. Het zijn echt gigantische huizen en allemaal hebben ze enorme boten er voor liggen. De rich and famous woont hier. Sowieso is dit een dag waar dit een rode draad is. De auto's die we zien rijden, de enorme jachten en dan dus die huizen, Gloria Estefan, Ricky Martin, Sylvester Stalone zijn een paar van de bewoners en verder veel eigenaars van grote bedrijven, o.a. van degene die met Instagram is begonnen. De foto's zullen e.e.a. illustreren.

Na de tour een koffie bij Starbucks gehaald en op de trappen van Bayfront opgedronken, het was daar een gezellige zondagse boel. Daarna terug maar het hotel met de metromover om onze koffers op te halen en naar South Beach te gaan. We hadden een praatgrage taxi chauffeur die (en dit hebben we nog nooit meegemaakt) absoluut niet van Nederland gehoord had, geen idee waar het lag. Rond 3 uur waren we bij ons hotel voor de komende vier nachten. Een hotel wat geweldig centraal ligt: vlak bij het strand en vlak bij Lincoln Mall, jaja, een winkelcentrum ;-). Na ons geinstalleerd te hebben in onze hotelkamer, 'ietsje' kleiner dan de vorige.... Meer dan de helft maar prima, naar het strand gelopen. Het is er heerlijk, onze tenen even in het water, best fris. Het is druk op het strand en op de straten. Er is volop vakantiesfeer op de terrassen met veel muziek, soms gedans en grote tv schermen met sportwedstrijden.

Later uit eten op de Espanola Way bij een Cubaans restaurant, lekker buiten op het terras. Koffie op het terras van het hotel, fijn mensen kijken. We zijn erg benieuwd naar a.s. dinsdag, hoe we de uitslag van de verkiezingen gaan beleven.

De fabrikanten moeten nu zakken met geld overhouden nu ze niet al die reclamefilmpjes op tv laten spelen. Het zijn werkelijk alleen maar verkiezingsspotjes die er te zien zijn in reclametijd. Niet alleen Clinton en Trump maar ook allerlei lokale verkiezingen en het gaat allemaal 'dirty'.

Janneke

Haha, nog nooit van Nederland gehoord?? Bijzonder zeg..hihi

Irene

Vakantiehuisje erbij? Ik kom logeren!

ruud

Gezellig buurtje. Ik begrijp dat Sly tegen de locale taxichauffeurs niet al te veel heeft opgeschept over die "Nederlandse" mayonaise.

Nicoline

You go girls. Klinkt weer fantastisch wat jullie allemaal doen. Enjoy.

XX
Nicoline

cecil

Wat geweldig! Veel plezier!