Miami, vijfde dag

Het zal pas heel laat definitief bekend zijn wie de winnaar zal zijn, er zit drie uur tijdsverschil van oost naar west. Op dit moment zijn we drie uur weg van de sluiting van de eerste stembussen hier in het oosten. Het is erg spannend maar de verwachting is toch wel dat Clinton gaat winnen. Er is een warroom ingericht in de Trumptower, waar Trump de uitslag afwacht. Mensen zijn wel heel blij dat de verkiezingen afgelopen zijn, de trash die iedere keer de ether werd ingegooid, werd men toch wel zat. Wij zijn hier maar een paar dagen maar wij werden er al flauw van.

Helaas zien we geen lange rijen bij stembureaus maar op tv zien we dat ze er wel zijn elders in het land, soms met twee uur wachttijd!

Vandaag hebben we de ochtend op het strand doorgebracht, het was heerlijk! Grappig was een man die langs het strand liep, waar je de foto van kunt zien. Zo puriteins als Amerika is en dit dan wel. Verder hebben ze natuurlijk strandbedden te huur maar ook tweepersoons, die hadden we nog niet gezien. Rond de middag een frappacino op het terras van Starbucks met uitzicht op Ocean Drive. Daarna wederom een wandeling, dit keer naar het meest zuidelijke punt van Miami Beach. Prachtig uitzicht daar, zowel op de skyline van Miami als op de luxe appartementcomplexen die op een eiland staan waar je alleen kunt komen met een ferry, boot of helicopter.... Bewoners hier zijn o.a. Julia Roberts en Oprah Winfrey.

Straks zoeken we een terras met tv waar we tussen de Amerikanen de uitslagen kunnen bekijken, hapje eten erbij. We zijn benieuwd!

Monique

Aarrggghhh.....Trump staat nu voor.......slik....huiver.....Ik wens jullie een goede reis naar huis straks!

Gerrit

Had deze uitslag niet verwacht, maar ik ben niet verbaasd. Heb steeds gezegd dat ik het heel goed mogelijk achtte dat Trump zou winnen. Let's judge in 4 years from now :-)

Sonja

Gaat Cuba nog wel door? Las net dat Cuba zich militair aan het voorbereiden is tegen Trump ????

Aline

Cuba is al geboekt dus ja, dat gaat wel door.

Aline

Dank! Hopelijk verloopt de terugreis zonder stressmomenten ;-)