Dag 1 in Washington DC

We hebben de wekker gezet op 7:00 uur want om 9:00 uur hebben we de rondleiding door het Capitool. Om half 6 ging echter onze interne wekker. Het feit dat wij rond 21:00 uur op bed lagen na de reisdag zal er vast mee te maken hebben gehad...... We leven echt in een klein appartement met een aparte woonkamer, badkamer en slaapkamer. Twee mega tv’s maken het af ;-) mochten we het niet eens worden over de programmakeuze. Na het ochtendritueel gaan we naar beneden om te ontbijten. Na uitgebreid gegeten te hebben, vertrekken we naar het metrostation. Buiten is het al heel lekker, het is dan kwart voor 8. Rond half 9 komen we bij het Capitool aan en daar staan al stevige rijen. Al met al begint inderdaad rond 9:00 uur onze rondleiding. We hebben een tourguide die uit Engeland komt en gescheidenis heeft gestudeerd. Hij weet veel te vertellen als we door het Capitool lopen. Het is altijd weer bijzonder te horen welke symboliek er achter veel dingen is. Daarna wandelen we in The Mall langs de enorme musea en enorme overheidsgebouwen. Een dezer dagen gaan we naar het afro american museum, een vrij nieuw museum wat er 11 jaar geleden (toen we hier ook waren) nog niet was. We lopen vervolgens nadat we een frappucino bij de Starbucks hebben gedronken, naar the White House. We kunnen niet dichtbij komen dus maken een paar foto’s, met als heel veel andere toeristen, en gaan dan verder. We lopen naar Georgetown, een mooie wijk, met leuke winkeltjes en prachtige historische panden en o.a. het oudste huis van Washington DC. Het is inmiddels een van de duurste woonwijken van DC. Rond een uur of half 4 begint het te regenen en te onweren, wat we wel voelde aankomen want het was benauwd warm. Ons hotel is niet vervan Georgetown dus we lopen terug naar het hotel om even de aankopen terug te brengen en even te relaxen. Straks lekker een drankje drinken en vanavond Chinees eten.

Karin

Klinkt weer als mooie start ! Veel plezier dames . Xx

Anita

Wat een mooie reis!

Ruud

Mooi hoor; er is kennelijk veel te zien. Zijn er goede wandelpaden?

Cecil Heurman

Wat interessant en leuk!

Irene

Klinkt goed. Veel plezier!

Monique

Misschien zijn de foto's heel klein omdat ik ze niet zie??

Hellen

Geweldig weer! Veel plezier! Leuk om jullie te volgen