We gaan de vierde dag Vegas tegemoet

Rond 6:00 uur gaan de gordijnen van onze kamer weer open. Gisteravond het zomaar tot 24:00 uur volgehouden, toch jammer dat dat Aline al weer om 4:30 uur wakker is, Carla slaapt uit tot 6:00 uur. De lucht is weer prachtig blauw. Vanochtend gaan we het hotelzwembad uitproberen. Om 9:00 uur gaat deze open en zal het nog niet vol liggen. De zwembaden van de hotels hier hebben meestal een bar en soms een DJ voor de muziek. De hotels kunnen zich dat wel permitteren: ze zijn zo enorm groot. Ons hotel heeft bijv. 'maar' 2930 kamers, anderen hebben er 4000. De recessie heeft wel toegeslagen. Op de Strip is een enorme bouwput waar een hotel gebouwd zou worden, er staat ook wel al wat, maar waarvan de bouw is stopgezet. Wij liepen ook langs een enorm hotel wat grotendeels af is maar duidelijk al jaren niet is afgemaakt. We lezen later dat dit project 1,5 miljard al heeft gekost maar niet wordt afgemaakt vanwege faillissement. Een doorn in het oog van Las Vegas.

Verder gaan we vandaag in de High Roller, het grote reuzenrad. Deze doet er een half uur over om 1x rond te gaan. Je krijgt er een prachtig uitzicht over Las Vegas.

Op het gebied van eten kun je je hart ophalen, van een restaurant van Gordon Ramsey, Michelinsterren, naar typisch Amerikaanse diners en niet te vergeten: de buffetten. Bij elk hotel is er altijd wel 1 buffetrestaurant. Vanavond gaan we er eentje proberen!

Derde dag in Vegas

Vandaag naar de Hoover Dam geweest, een heel indrukwekkend bouwwerk wat o.a. Californië en Nevada voor een groot deel van elektriciteit voorziet maar in eerste instantie de Colorado River in toom moest gaan houden. In het visitors centrum kregen we veel informatie. Onze buschauffeur weet met veel humor ook het e.e.a. te vertellen. Onze avond wordt besteed aan een geweldig concert van de zangeres van Las Vegas, Celine Dion. Ze zingt in het Colloseum van Caesar's Palace in een mooie concertzaal. De zaal, waar 4000 mensen in kunnen, was vol. Ze gaat bijna starten met haar tournee en dan zullen Rod Steward en Elton John tijdelijk de concerten gaan overnemen.

Tweede dag in Vegas

We proberen nog een keer een fors ontbijt, iets kleiner dan gisteren en het gaat net aan. Het is een stuk drukker dan gisteren. We zien in ons hotel maar ook op straat veel mensen lopen met een langwerpig koffertje. Er blijken poolwedstrijden gehouden te worden en in die koffertjes zit dus hun pooluitrusting. We vangen een gesprek in de lift op dat er veel tijd zit tussen de wedstrijden en tja, dan ga ik gokken en is 100 dollar er zo doorheen. Ook opvallend is het grote aantal gokkers die er al om 8:00 uur zitten, zowel achter de goktafels als achter de gokmachines. Wat gaat er toch veel geld doorheen....

Na het ontbijt, dit keer moesten we wel betalen, pakken we de bus naar de outlet mall. We kopen er beide een Levi's, een sportshirt, Carla een horloge en Aline een zonnebril. Rond de middag naar Fremont, het oude centrum van LV, gezelliger dan The Strip maar ook wel oude, beetje vergane, glorie. Er is wel veel veranderd, er is wel veel keer te doen dan jaren geleden. We eindigen deze dagtrip met het Mob Museum, oftewel het maffia museum. We kennen nu allerlei wetenswaardigheden over de maffia in de VS. Rond 17:30 uur terug naar het hotel, even opfrissen en dan uit eten. Als ee teruglopen, is het inmiddels donker en is alles weer mooi verlicht.

Eerste dag in Vegas

Allereerst dank jullie wel voor jullie reacties! Hopelijk hebben jullie net zulk prachtig weer als wij, het is rond de 37 graden en strakblauwe lucht. In de ochtend een lekker klimaat, rond de middag voelt het als een föhn. Maar Amerika zal Amerika niet zijn door alles kunstmatig koel te houden o.a. Door gebruik van vernevelaars.

Gisteren hebben we een groot gedeelte van The Strip afgelopen tot Bonanza naar zij zeggen The biggest souvenir store of the world, bescheiden zijn ze bepaald niet, dat is sowieso niet een woord waarvan toepassing is hier. Maar we beginnen bij het ontbijt. Aangezien we het laatst in het vliegtuig hadden gegeten, hadden we behoorlijke trek. We zijn naar Denny's gegaan en bestelden een stevig ontbijt. Mary was onze waitress en opende met de woorden of een bloody Mary wilde. Nou nee, koffie was meer wat we wilden. Ze keek wat gegeneerd en vertelde dat ze het liever niet vroeg maar dat dat moest. Het was ook zo dat we om half 8 ook veel mensen zagen lopen met flesjes bier of andere drank. Dus de vraag van Mary vonden we niet heel vreemd. Na het ontbijt kregen we te horen dat het ontbijt 'on the house' was. Mary keek zeer geheimzinnig. Op onze vraag waarom zei ze dat ze dat later zou vertellen. Even later fluisterde ze ons toe dat een man in het restaurant de grand flush had gewonnen en ons trakteerde. Hij wilde anoniem blijven. Grappig begin van de dag! Daarna zijn we aan het wandelen geslagen, de Strip op en neer, we hebben onze 10.000 stappen meerdere keren gehaald. We zijn Circus Circus in gewest waar een trapeze show was, de Fashion Show Mall in geweest en wat aankopen gedaan, Caesar's Palace in en daar door de straatjes gewandeld, dit wordt allemaal nagebootst, evenals de blauwe lucht met wolken. Hier veel kunstwinkels waar we onze ogen uitkeken. Vervolgens de uitgang proberen te vinden wat pas na heel veel vijven en zessen lukte... Een frozen coffee en strawberry drinken, even naar de hotelkamer en begin van de avond uit eten bij het Hard Rock Café verderop de Strip. We lopen langs Paris, New York New York en zien dus weer de Eiffeltoren, de Statue of Liberty, etc. We lopen de hele dag en avond door een soort pretpark, we vinden het prachtig! Bijna in ons hotel zien we de dansende (op muziek) en verlichte fonteinen van het Bellagio. Heel moe duiken we in bed.

Reisdag Amsterdam-Las Vegas

De eerste nacht in Las Vegas zit erop, maar liefst 5,5 uur geslapen. Niet zo veel als je bedenkt dat we er een fikse reis op hebben zitten. Om 8:00 uur waren we op Schiphol en we kijken welke gate we moeten hebben. Tot onze schrik zien we achter onze vlucht Amsterdam-Chicago (onze tussenstop) in rode letters staan delayed en de vertrektijd 17:45 (!). We zouden om 11:00 uur vertrekken dus dat begint al goed..... Direct door naar de incheckbalie waar we nadere informatie kregen. Ze konden ons omboeken naar een vlucht naar Washington en vanuit daar naar Las Vegas. Al met al komen we dan een uur later aan dan gepland. Dat valt dus uiteindelijk mee. Wel jammer is dat we niet meer naast elkaar komen te zitten en midden in een rijtje van 3 stoelen. We geven aan dat niet te willen accepteren en vervolgens geeft de grondstewardess aan dat we bij de gate kunnen vragen naar de blocked seats. Dat doen we wat vervolgens op stress van de dame daar komt te staan want dat had niet gezegd mogen worden. Lang verhaal kort, het eerste gedeelte komen we in Economy Plus te zitten wat extra beenruimte betekent en het tweede gedeelte vooraan in economy waar we onze benen helemaal gestrekt konden hebben. Super geregeld dus! De reis verloopt goed. Het laatste gedeelte van de vlucht vliegen we over de Grand Canyon wat prachtige beelden met zich meebrengt. We komen in de aankomsthal en direct zien we de eerste slotmachines al staan, we zijn in Vegas ;-)

Rond 20:00 uur (Nederlandse tijd 5:00 uur) staan we buiten en nemen we een taxi naar ons hotel. Het verkeer valt mee evenals de rij voor de incheckbalie dus rond 21:00 uur zijn we in onze kamer. Hier houden we het wel 6 nachten uit, de kamer is groot met 2 grote bedden en we hebben een mooi uitzicht, we kijken tegen de High Roller aan, een enorm reuzenrad, beetje vergelijkbaar met The London Eye.

Na de koffers uitgepakt te hebben The Strip op en bij de buren, hotel Paris, op het terras binnen een glas wijn gedronken. We verslikte ons toen we de bon kregen: $ 40 en nee, niet voor een fles maar voor elk 1 glas. Nou ja, we hebben onze ogen weer uit kunnen kijken naar de enorme diversiteit aan mensen die we voorbij zagen komen en de kleding die gedragen wordt, van poloshirt met korte broek tot string/bh onder een kanten jumpsuit. Het was buiten nog heel erg warm, dat zal wat worden vandaag overdag.

Onze trip naar Las Vegas

We hebben dus besloten dit jaar naar Las Vegas te gaan. Het is precies 10 jaar geleden dat we daar ook met z'n tweeën geweest zijn. Wat zal er veel veranderd zijn!

We vliegen met United Airlines, die veel in het nieuws is geweest de afgelopen tijd en niet bepaald in positieve zin. We gaan er vanuit dat wij niet aan onze benen en armen uit het vliegtuig gesleept worden maar gewoon af kunnen reizen. De tussenstop op de heenreis is Chicago en op de terugreis Washington DC. Het tijdsverschil is 9 uur. We slapen in Bally's, een hotel midden op de Strip gelegen, tegenover Bellagio met de mooie fonteinen en naast Paris met de Eiffeltoren. We hebben een flinke agenda, dat wordt nog hard werken ;-). We hopen dat jullie het leuk vinden mee te lezen en wij vinden het erg leuk als jullie zo nu & dan een berichtje schrijven.

Tot snel op de blog!

Liefs van Carla en Aline

Miami, laatste dag

Nog een afsluitend stukje op deze website als afsluiting van onze vakantie in Miami. Donderdag waren we op tijd wakker en zaten we dus al vroeg aan het ontbijt. Zoals altijd is de eetlust langzaam gewend aan het tijdsverschil en is het 3 gangenontbijt ingeruild voor 2 gangen. De koffers zo goed als ingepakt, gingen we rond 9:00 uur naar het zwembad van het hotel wat op het dak was. Het zag er erg leuk uit met ligbedden en loungebanken. Jammer dat hier in de avond niets is, zou leuk zijn met uitzicht op de stad. Tot half 11 lekker in de zon gelegen en daarna gedoucht, de laatste dingen in de koffers en daarna uitchecken. De koffers konden we daar nog achterlaten. In plaats van te gaan fietsen, zijn we de beachboardwalk helemaal afgelopen en weer terug via een andere route. Wederom zicht op de meest mooie huizen maar ook een paar leguanen, eentje was nogal groot.... Vervolgens hadden we verschrikkelijke dorst en wat smaakt een glas cola met heel veel ijsklontjes dan lekker! Daarna lekker geluncht met pizza squares, waarbij wij een vierkantje verwachtte maar wat veel groter uitpakte, en een glas Busweiser Light (dat dan weer wel). Een laatste kilo inkopen aangezien bij het wegen van de koffers we tot de schrikbarende 16 en 18 kg kwamen terwijl we 23 kg pp mee mogen nemen.

Om half 6 de koffers opgehaald, nog een laatste kop koffie op 'ons' terras en vervolgens met de bus naar het vliegveld. Daar waren we rond 7 uur.

We nemen afscheid van Miami. Dit keer een vakantie die anders was door de verkiezingen en de enorm verrassende uitkomst hiervan en wat minder actief doordat we vier jaar geleden ook in deze omgeving waren en een groot aantal bezienswaardigheden gezien hadden. Het was in elk geval heerlijk en bij deze willen we jullie erg bedanken voor de leuke reacties!!

Miami, zesde dag

Tja, de kogel is door de kerk en de schok is groot bij veel Amerikanen. Gisteravond zaten wij aan Ocean Drive, in een buitencafe met veel televisies. De eerste staten kwamen al gauw met hun uitslagen en die wezen al meteen een richting op. Maar er kon op dat moment nog zo veel veranderen. Dat Florida niet meteen duidelijk was terwijl er zo veel latijns-Amerikanen wonen, was al vreemd. De grote steden in Florida stemden Clinton maar alle kleinere plaatsen stemden vooral Trump. Dit bleek sowieso de tendens, plattelandsgebieden stemden Trump, grote steden Clinton.

De uitslag was nog niet bekend toen wij gisteravond naar bed gingen. Vanochtend dus pas het nieuws wat de hele verdere dag een belangrijk item was.

We zijn naar het strand gegaan en daar lekker geprofiteerd van het mooie weer, over een dag gaan de truien en lange broeken weer aan.... De man met de string en vleugeltjes kwam ook weer voorbij, dit keer in een zwarte combinatie.

Rond eind van de middag nog wat laatste aankopen gedaan, tussendoor als we op de hotelkamer zijn nog even wat updates op tv, alles wordt uitgebreid bediscussieerd. Heel interessant!

In de avond lekker uit eten bij een Mexicaans restaurant en wat biertjes gedronken. Nu de koffer inpakken want morgen vertrekken we weer. We hebben nog wel een hele dag die we deels benutten door te gaan fietsen.